Obchodné podmienky

 

 

I. - Základné ustanovenie


  1. Identifikačné údaje predávajúceho
    Predávajúcim je spoločnosť Mirabile, s.r.o., so sídlom Snežienková 638/44, 971 01 Prievidza, IČO: 47421436, DIČ: 2023854701, IČ DPH: SK2023854701, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 26683/R (ďalej len „predávajúci“). Spoločnosť prevádzkuje internetový obchod na adrese www.mirabile.sk.

  2. Predmet úpravy obchodných podmienok
    Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho a fyzických osôb – spotrebiteľov (ďalej len „kupujúci“), ktoré uskutočňujú nákup prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Kupujúcim je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania.

  3. Právny rámec a legislatívna opora
    Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, ako aj ďalšími platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, ktoré sa vzťahujú na ochranu práv spotrebiteľov.

  4. Účel obchodných podmienok
    Obchodné podmienky stanovujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho, upravujú proces nákupu tovaru, podmienky jeho dodania, platobné podmienky, reklamačný poriadok a ďalšie vzťahy vznikajúce medzi predávajúcim a kupujúcim v súvislosti s kúpou tovaru prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.

  5. Záväznosť obchodných podmienok
    Odoslaním objednávky prostredníctvom internetového obchodu kupujúci vyjadruje svoj súhlas s týmito obchodnými podmienkami a zaväzuje sa ich dodržiavať. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim.

  6. Prístupnosť a zmeny obchodných podmienok
    Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu a doplnenie obchodných podmienok. Každá zmena obchodných podmienok nadobúda účinnosť dňom jej zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho. Na zmluvné vzťahy, ktoré vznikli pred nadobudnutím účinnosti nového znenia obchodných podmienok, sa vzťahujú obchodné podmienky účinné v čase uzatvorenia zmluvy.

 

II. - Informácie o tovare a cenách


  1. Popis tovaru
    Každý produkt ponúkaný v internetovom obchode Mirabile, s.r.o., je opísaný podrobne, vrátane jeho hlavných vlastností, špecifikácií, rozmerov, materiálov, farieb a ďalších relevantných údajov. Všetky obrázky a fotografie produktov majú ilustračný charakter, pokiaľ nie je uvedené inak. Predávajúci si vyhradzuje právo na drobné odchýlky v popise tovaru, ktoré však neovplyvnia jeho základné vlastnosti.

  2. Ceny tovaru
    Všetky ceny uvedené na webovej stránke sú konečné a zahŕňajú DPH, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. Ceny nezahŕňajú náklady na dopravu a dodanie, ktoré sú účtované osobitne podľa zvoleného spôsobu doručenia a sú jasne špecifikované pri objednávke. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien. Cena platná pri objednávke je tá, ktorá bola uvedená v okamihu potvrdenia objednávky kupujúcim, a ceny môžu byť kedykoľvek pred týmto potvrdením upravené.

  3. Zľavy a akcie
    Zľavy, akcie a špeciálne ponuky sú platné len po dobu ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho alebo do vyčerpania zásob. Pri zľavnených produktoch je vždy uvedená pôvodná cena a znížená cena, pričom zľavy sa vypočítavajú podľa platnej legislatívy a vyžadujú uvádzanie najnižšej ceny za obdobie 30 dní pred uplatnením zľavy.

  4. Presnosť údajov a technické zmeny
    Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu technických parametrov a vlastností tovaru uvedených na stránke. Ak dôjde k výraznej zmene, ktorá by mohla ovplyvniť rozhodnutie kupujúceho, bude kupujúci informovaný pred spracovaním jeho objednávky. Zmeny technických parametrov sa nebudú týkať už uzatvorených objednávok, pokiaľ sa nedohodne inak.

  5. Dostupnosť tovaru
    Dostupnosť tovaru je uvedená pri každom produkte a je aktualizovaná podľa aktuálnych skladových zásob. V prípade, že objednaný tovar nie je dostupný, predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho a ponúkne náhradné riešenie, náhradnú dodaciu lehotu alebo možnosť zrušenia objednávky s vrátením zaplatenej sumy, ak už bola objednávka uhradená.

  6. Chyby v cenách
    V prípade zjavnej chyby v uvedenej cene tovaru (napr. zrejmá chyba pri písaní alebo systémová chyba) si predávajúci vyhradzuje právo stornovať objednávku. Kupujúci bude o tejto skutočnosti bezodkladne informovaný a bude mu ponúknutá možnosť uzatvoriť novú objednávku za správnu cenu.

 

III. - Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy


  1. Proces objednávky
    Kupujúci si môže vybrať tovar z ponuky predávajúceho zverejnenej na internetovej stránke a vytvoriť objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového formulára. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil, vrátane možnosti opravy chýb a zmeny vybraného tovaru.

  2. Odoslanie objednávky
    Po vyplnení všetkých potrebných údajov a odsúhlasení obchodných podmienok kupujúci odošle objednávku predávajúcemu stlačením tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ alebo obdobného tlačidla. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami a súhlasí s nimi.

  3. Potvrdenie prijatia objednávky
    Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky potvrdí jej prijatie prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu kupujúceho. Toto potvrdenie objednávky je automatické a slúži na informovanie kupujúceho o prijatí objednávky do systému predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá momentom, keď kupujúci obdrží toto potvrdenie.

  4. Kúpna zmluva
    Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku. Uzavretím kúpnej zmluvy vznikajú medzi predávajúcim a kupujúcim vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú upravené týmito obchodnými podmienkami. Uzatvorená kúpna zmluva je archivovaná predávajúcim na účely jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím stranám.

  5. Storno objednávky zo strany kupujúceho
    Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu do momentu jej odoslania predávajúcim. Storno objednávky je možné uskutočniť písomnou formou (e-mailom) na kontaktnú adresu predávajúceho. V prípade, že bola objednávka už uhradená, predávajúci vráti zaplatenú sumu kupujúcemu do 14 dní na bankový účet, ktorý kupujúci uvedie.

  6. Storno objednávky zo strany predávajúceho
    Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku v prípade, že nie je schopný zabezpečiť dodanie tovaru z dôvodu jeho nedostupnosti alebo v prípade, že kupujúci uviedol nesprávne alebo neúplné údaje, ktoré bránia riadnemu plneniu zmluvy. O tejto skutočnosti bude kupujúci bezodkladne informovaný. V prípade, že už bola zaplatená kúpna cena, bude táto suma vrátená kupujúcemu do 14 dní.

  7. Povinnosť kupujúceho
    Kupujúci je povinný uviesť správne a pravdivé údaje potrebné na spracovanie objednávky. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné problémy spôsobené nesprávne zadanými údajmi kupujúceho.

IV. - Zákaznícky účet


  1. Zriadenie zákazníckeho účtu
    Kupujúci má možnosť vytvoriť si zákaznícky účet na internetovej stránke predávajúceho. Pri registrácii je potrebné vyplniť registračný formulár s požadovanými údajmi, ako sú meno, priezvisko, e-mailová adresa, heslo a ďalšie informácie potrebné na správne vedenie účtu. Kupujúci sa zaväzuje uvádzať iba pravdivé a presné údaje.

  2. Používanie zákazníckeho účtu
    Zákaznícky účet umožňuje kupujúcemu spravovať objednávky, sledovať ich stav, zobrazovať históriu nákupov, ukladať obľúbené produkty a využívať iné výhody poskytované predávajúcim. Kupujúci je povinný zabezpečiť svoje prihlasovacie údaje a nesmie ich sprístupniť tretím osobám. Predávajúci nenesie zodpovednosť za neoprávnené použitie zákazníckeho účtu v prípade, že prihlasovacie údaje boli zneužité tretími osobami.

  3. Zrušenie zákazníckeho účtu
    Kupujúci má právo kedykoľvek požiadať o zrušenie svojho zákazníckeho účtu písomnou formou (e-mailom) na kontaktnú adresu predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť zákaznícky účet, ak kupujúci poruší tieto obchodné podmienky alebo ak bol účet neaktívny po dobu dlhšiu ako 12 mesiacov. Kupujúci bude o zrušení účtu vopred informovaný.

  4. Ochrana osobných údajov
    Všetky osobné údaje uvedené kupujúcim pri vytváraní zákazníckeho účtu sú spracovávané v súlade s platnými právnymi predpismi o ochrane osobných údajov. Predávajúci spracováva osobné údaje v rozsahu a za účelom, ktorý je uvedený v zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú dostupné na internetovej stránke predávajúceho.

  5. Zmeny údajov
    Kupujúci je povinný pri akýchkoľvek zmenách svojich údajov (napríklad zmena adresy alebo kontaktných údajov) aktualizovať tieto údaje vo svojom zákazníckom účte bez zbytočného odkladu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za problémy spôsobené neaktuálnymi alebo nepravdivými údajmi kupujúceho.

 

V. - Platobné podmienky a dodanie tovaru


  1. Spôsoby platby:

    • Platba vopred bankovým prevodom – Po potvrdení objednávky kupujúci obdrží údaje potrebné na vykonanie platby. Tovar bude odoslaný až po prijatí platby na účet predávajúceho.
    • Platba kartou online – Platba je vykonaná prostredníctvom zabezpečeného platobného portálu.
    • Iné spôsoby platby – Podľa aktuálnej ponuky predávajúceho uvedenej na webovej stránke.
  2. Bankové spojenie:

    • Pri platbe bankovým prevodom je potrebné uviesť presné bankové údaje predávajúceho:
      • Názov banky: Slovenská sporiteľna, a.s.
      • Číslo účtu (IBAN): SK82 0900 0000 0051 4442 2627
      • SWIFT/BIC kód: GIBASKBX
  3. Fakturačné údaje:

    • Kupujúci je povinný uviesť správne fakturačné údaje. Faktúra bude vystavená a zaslaná v elektronickej forme na e-mailovú adresu kupujúceho po prijatí platby alebo pri odoslaní tovaru, ak ide o platbu dobierkou.
  4. Dodacie podmienky:

    • Predávajúci zabezpečuje dodanie tovaru prostredníctvom kuriérskej služby alebo iným spôsobom podľa aktuálnej ponuky, ktorú si kupujúci zvolí pri vytváraní objednávky. Dodacia lehota je uvedená pri každom produkte a závisí od dostupnosti tovaru a zvoleného spôsobu doručenia.
  5. Cena za dopravu:

    • Cena za dopravu je účtovaná osobitne a je uvedená v procese objednávky pred jej odoslaním. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu ceny dopravy v závislosti od zvoleného spôsobu prepravy alebo váhy a veľkosti objednaného tovaru. Kupujúci je vždy informovaný o konečnej cene pred odoslaním objednávky.
  6. Doručenie tovaru:

    • Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar v dohodnutej dodacej lehote. V prípade, že tovar nie je možné dodať v stanovenom čase, predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho a ponúkne mu náhradný termín doručenia, prípadne možnosť zrušenia objednávky s vrátením zaplatenej sumy.
  7. Prevzatie tovaru:

    • Kupujúci je povinný skontrolovať tovar pri prevzatí a v prípade akýchkoľvek zjavných poškodení alebo neúplnosti zásielky je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a predávajúcemu. Kupujúci potvrdzuje prevzatie tovaru svojím podpisom alebo iným dohodnutým spôsobom.
  8. Prechod vlastníckeho práva:

    • Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až po úplnom zaplatení kúpnej ceny a prevzatí tovaru. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho momentom jeho prevzatia.
  9. Oneskorené dodanie:

    • Ak sa dodanie tovaru oneskorí z dôvodu na strane predávajúceho, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy, ak nie je možné dohodnúť náhradný termín dodania. Ak už bola zaplatená kúpna cena, bude kupujúcemu vrátená do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.

Tieto body sú v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zabezpečujú transparentnosť a ochranu práv spotrebiteľa pri nákupe tovaru.

 

VI. - Odstúpenie od zmluvy


  1. Právo kupujúceho na odstúpenie od zmluvy
    Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (okrem dopravcu) prevezme tovar.

  2. Uplatnenie práva na odstúpenie
    Ak chce kupujúci uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy, musí o svojom rozhodnutí informovať predávajúceho jednoznačným vyhlásením (napr. listom zaslaným poštou, e-mailom alebo faxom) na kontaktné údaje predávajúceho uvedené v obchodných podmienkach. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na webovej stránke predávajúceho.

  3. Lehota na vrátenie tovaru
    Kupujúci je povinný vrátiť tovar najneskôr do 14 dní odo dňa, keď uplatnil právo na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za dodržanú, ak bol tovar odoslaný pred uplynutím tejto lehoty. Kupujúci nesie priame náklady na vrátenie tovaru, pokiaľ nebolo dohodnuté inak.

  4. Stav vráteného tovaru
    Kupujúci je zodpovedný za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s tovarom iným spôsobom, ako je nevyhnutné na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti. Tovar by mal byť vrátený v pôvodnom balení, ak je to možné, spolu s kompletným príslušenstvom a dokumentáciou.

  5. Vrátenie peňazí
    Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na dodanie (s výnimkou dodatočných nákladov, ak si kupujúci zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší ponúkaný spôsob dodania predávajúcim), bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď predávajúci obdrží oznámenie o odstúpení od zmluvy. Vrátenie platby bude uskutočnené rovnakým spôsobom, akým bola vykonaná pôvodná platba, pokiaľ kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom a ak tým nevzniknú kupujúcemu ďalšie náklady. Predávajúci nie je povinný vrátiť platby skôr, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť.

  6. Výnimky z práva na odstúpenie
    Kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy v prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 108/2024 Z. z., najmä v prípade zmlúv:

    • O dodaní tovaru, ktorý bol vyrobený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo prispôsobený jeho osobným potrebám.
    • O dodaní tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.
    • O dodaní zapečateného tovaru, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
  7. Odstúpenie od zmluvy zo strany predávajúceho
    Predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy v prípade, ak nie je možné zabezpečiť dodanie objednaného tovaru z dôvodu jeho nedostupnosti, ak sa výrazne zmenili podmienky na trhu, alebo z iných vážnych dôvodov. O tejto skutočnosti bude kupujúci bezodkladne informovaný a v prípade platby vopred bude kúpna cena vrátená do 14 dní.

 

VII. Práva z vadného plnenia


  1. Zodpovednosť za vady
    Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predaný tovar pri prevzatí nemá vady, že má vlastnosti dohodnuté alebo obvyklé, a že zodpovedá požiadavkám platných právnych predpisov. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa prejavia na tovare v záručnej dobe, ak sa na tovar vzťahuje záručná doba podľa platných právnych predpisov.

  2. Reklamačné podmienky
    Kupujúci je povinný uplatniť právo z vadného plnenia (reklamáciu) bez zbytočného odkladu po zistení vady, najneskôr však do zákonom stanovenej doby. Pri reklamácii je potrebné predložiť doklad o kúpe tovaru a poskytnúť popis reklamovanej vady. Kupujúci môže reklamáciu uplatniť osobne, poštou alebo iným dohodnutým spôsobom na kontaktné údaje predávajúceho uvedené v obchodných podmienkach.

  3. Záručná doba
    Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak sa na predávaný tovar vzťahuje záruka, jej dĺžka je uvedená v záručnom liste, ktorý kupujúci obdrží pri prevzatí tovaru. V prípade, že záruka nie je uvedená, platí zákonom stanovená záručná doba v trvaní 24 mesiacov, ak nie je dohodnuté inak alebo ak zákon neustanovuje inak.

  4. Práva z vadného plnenia
    Kupujúci má pri uplatnení reklamácie právo na bezplatné odstránenie vady, výmenu tovaru za nový, primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od zmluvy, ak je vada podstatným porušením zmluvy. Kupujúci si môže zvoliť spôsob riešenia reklamácie, pokiaľ nie je zvolený spôsob neprimerane nákladný alebo nemožný.

  5. Lehota na vybavenie reklamácie
    Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak. Ak predávajúci v tejto lehote reklamáciu nevyrieši, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať výmenu tovaru.

  6. Zánik nároku na uplatnenie práva z vadného plnenia
    Právo z vadného plnenia kupujúcemu zaniká, ak vada vznikla v dôsledku:

    • Nesprávneho používania, manipulácie alebo údržby tovaru, ktoré nie sú v súlade s návodom na použitie.
    • Mechanického poškodenia tovaru po jeho prevzatí.
    • Prirodzeného opotrebenia spôsobeného bežným používaním.
  7. Náklady spojené s reklamáciou
    Kupujúci má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou, ak je reklamácia oprávnená. Kupujúci musí tieto náklady zdokladovať predávajúcemu.

 

VIII. - Doručovanie


  1. Spôsob doručenia
    Predávajúci zabezpečuje doručenie tovaru kupujúcemu prostredníctvom kuriérskej služby, pošty alebo iného dohodnutého spôsobu podľa možností uvedených pri vytváraní objednávky. Kupujúci má možnosť zvoliť si preferovaný spôsob doručenia z ponúkaných možností pri objednávke.

  2. Dodacia lehota
    Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar v dohodnutej dodacej lehote, ktorá je uvedená pri každom produkte na webovej stránke predávajúceho. Dodacie lehoty závisia od dostupnosti tovaru, zvoleného spôsobu doručenia a ďalších okolností, o ktorých je kupujúci informovaný.

  3. Informovanie o stave doručenia
    Kupujúci bude predávajúcim informovaný o odoslaní tovaru a ďalších dôležitých skutočnostiach súvisiacich s doručovaním prostredníctvom e-mailu alebo iného komunikačného prostriedku, ktorý bol zvolený pri objednávke.

  4. Náklady na doručenie
    Náklady na doručenie sú účtované podľa aktuálnych taríf a sú uvedené pri objednávke. Kupujúci je vždy informovaný o presnej výške nákladov na doručenie pred potvrdením objednávky. V prípade, že doručenie tovaru nie je možné uskutočniť z dôvodov na strane kupujúceho (napr. nesprávna adresa, neprevzatie tovaru), môžu byť kupujúcemu účtované opakované náklady na doručenie.

  5. Prevzatie tovaru
    Kupujúci je povinný prevziať doručovaný tovar na mieste, ktoré uviedol v objednávke. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu a v prípade zistenia poškodenia bezodkladne informovať prepravcu a predávajúceho. V prípade, že je obal porušený, odporúča sa kupujúcemu odmietnuť prevzatie zásielky a spísať s prepravcom záznam o poškodení.

  6. Riziko škody na tovare
    Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v momente, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba prevezme tovar od prepravcu.

  7. Nedoručenie tovaru
    V prípade, že tovar nie je doručený v dohodnutej lehote z dôvodov na strane predávajúceho, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátenie zaplatenej sumy za tovar a doručenie.

 

Článok IX. - Osobné údaje


  1. Spracúvanie osobných údajov
    Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho, ktoré sú potrebné na plnenie zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, na základe článku 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (ďalej len „GDPR“). Predávajúci spracúva osobné údaje na účely realizácie objednávky, doručenia tovaru, vystavenia faktúry a ďalších úkonov súvisiacich so zmluvným vzťahom.

  2. Kategórie spracúvaných osobných údajov
    Predávajúci spracúva najmä tieto osobné údaje: meno, priezvisko, adresa doručenia, fakturačná adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo, údaje o objednanom tovare a údaje potrebné na spracovanie platby.

  3. Právny základ spracúvania
    Spracovanie osobných údajov kupujúceho je založené na nasledujúcich právnych základoch:

    • Plnenie zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim (čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR).
    • Splnenie zákonných povinností predávajúceho, napríklad na základe účtovných a daňových predpisov (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR).
    • Oprávnené záujmy predávajúceho, ako je komunikácia so zákazníkmi a ochrana právnych nárokov (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR).
  4. Doba uchovávania údajov
    Osobné údaje sú uchovávané po dobu, ktorá je nevyhnutná na plnenie zmluvy, a následne po dobu, ktorú predpisujú príslušné právne predpisy (napr. účtovné a daňové predpisy). Po uplynutí tejto doby sú údaje vymazané, pokiaľ neexistuje iný právny základ na ich ďalšie spracovanie.

  5. Práva kupujúceho ako dotknutej osoby
    Kupujúci má v súlade s GDPR nasledujúce práva:

    • Právo na prístup k svojim osobným údajom.
    • Právo na opravu nepresných alebo neúplných osobných údajov.
    • Právo na vymazanie osobných údajov (právo „na zabudnutie“), ak sú splnené podmienky podľa čl. 17 GDPR.
    • Právo na obmedzenie spracúvania.
    • Právo na prenosnosť údajov.
    • Právo namietať proti spracúvaniu.
    • Právo podať sťažnosť dozornému orgánu (Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky).
  6. Prenos osobných údajov
    Predávajúci neposkytuje osobné údaje tretím stranám, pokiaľ to nie je nevyhnutné na splnenie zmluvy (napr. prepravné spoločnosti, platobné služby). Každý takýto prenos je vykonaný v súlade s právnymi predpismi o ochrane osobných údajov.

  7. Ochrana osobných údajov
    Predávajúci zaviedol primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie ochrany osobných údajov proti ich náhodnému alebo nezákonnému zničeniu, strate, zmene, neoprávnenému sprístupneniu alebo prístupu.

X. - Mimosúdne riešenie sporov


  1. Možnosť mimosúdneho riešenia sporov
    Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom vybavenia jeho reklamácie alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci môže podať túto žiadosť prostredníctvom e-mailu na adresu [vložiť e-mailovú adresu predávajúceho] alebo písomne na adresu sídla predávajúceho: Mirabile, s.r.o., Snežienková 638/44, 971 01 Prievidza.

  2. Podanie návrhu na začatie mimosúdneho riešenia sporu
    Ak predávajúci odpovie na žiadosť kupujúceho zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie mimosúdneho riešenia sporu príslušnému subjektu mimosúdneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“). Subjektom ARS je napríklad:

    • Slovenská obchodná inšpekcia, kontaktné údaje:
      Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie,
      Prievozská 32, P.O. BOX 29, 827 99 Bratislava 27
      e-mail: info@soi.sk
      web: www.soi.sk
  3. Elektronické riešenie sporov
    Kupujúci môže využiť platformu na riešenie sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr, a podať sťažnosť týkajúcu sa tovaru alebo služieb zakúpených cez internet.

  4. Príslušné orgány pre mimosúdne riešenie sporov
    Subjektom na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je najmä:

    • Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá je kontaktným miestom pre cezhraničné spory.
    • Ďalšie oprávnené subjekty zapísané v zozname subjektov ARS, ktoré sú dostupné na webovej stránke Ministerstva hospodárstva SR.
  5. Náklady spojené s mimosúdnym riešením sporu
    Mimosúdne riešenie sporu je pre kupujúceho bezplatné. Náklady, ktoré vzniknú počas mimosúdneho konania, znáša každá strana samostatne, ak nie je dohodnuté inak.

  6. Podmienky riešenia sporov
    Mimosúdne riešenie sporov je dobrovoľné a žiadna zo strán nie je povinná prijať výsledok mimosúdneho konania ako záväzný, pokiaľ sa na tom výslovne nedohodnú.

 

XI. - Záverečné ustanovenia


  1. Účinnosť obchodných podmienok
    Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu a doplnenie obchodných podmienok. Zmeny obchodných podmienok sú účinné dňom ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho a vzťahujú sa na všetky objednávky zadané po tomto dátume.

  2. Vzťah k právnym predpisom
    Práva a povinnosti neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a Občianskym zákonníkom. Akékoľvek spory, ktoré vzniknú na základe týchto obchodných podmienok alebo zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, budú riešené predovšetkým dohodou, a ak to nebude možné, podľa platných právnych predpisov SR.

  3. Neplatnosť ustanovení
    Ak sa akékoľvek ustanovenie týchto obchodných podmienok stane neplatným alebo neúčinným, zostávajú ostatné ustanovenia v plnom rozsahu platné a účinné. Neplatné alebo neúčinné ustanovenie bude nahradené ustanovením, ktorého význam sa čo najviac približuje zmyslu a účelu pôvodného ustanovenia.

  4. Jazyková verzia
    Tieto obchodné podmienky sú vypracované v slovenskom jazyku. Ak je obchodným podmienkam vyhotovená iná jazyková verzia, má prednosť verzia v slovenskom jazyku.

  5. Práva a povinnosti zmluvných strán
    Zmluvné strany sa zaväzujú plniť si svoje záväzky vyplývajúce z uzatvorenej kúpnej zmluvy a riadiť sa týmito obchodnými podmienkami, ako aj platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.